У столичному музеї показують погляди молодих митців на сьогодення

Колективна виставка «Відкритий простір. Хроніки переходу» планувалася ще з 2019-го року. На заваді стали пандемія, війна, і за цей час її концепція видозмінилася.

Автори — викладачі та студенти НАОМА. Фото авторки

«Ми планували урбаністичну експозицію, присвячену великому місту як перехрестю різних ідей, процесів, явищ. Потім додалися нові ноти, теми війни та пандемії, — розповів „Вечірньому Києву“ викладач НАОМА та співкуратор виставки Андрій Блудов. — Хотіли показати, як у творчості молодих художників відображається сьогодення. Чимало робіт зроблені у 2022-2023 роках, у них домінує тема війни. Відкритий простір у назві є метафорою міста, а хроніки переходу означає розвиток, рух. Беруть участь студенти 3 та 4 курсу, випускники. Багато з них перебувають за кордоном, передавали свої роботи з Варшави, Відня».

«Red station» Андрія Блудова. Фото авторки

«Стадіон Гуанчжоу» Андрія Блудова. Фото авторки

Полотна Андрія Блудова, відомого сучасного українського митця, що можна побачити у першому залі, вдало задають тон для глядача. Картини «Стадіон Гуанчжоу» та «Red station» присвячені особливостям свідомості сучасної людини. Митець передає їх через складні архітектурні форми та намагання осягнути цілісно всі деталі. Саме полотно робіт, — витягнуте, овальне — схоже на ілюмінатори, через які можна побачити світ. Природні округлі форми протиставляються штучним прямим кутам та лініям. В розумінні автора сучасне місто є простором, в якому існують різні конструкції, випромінювання, комунікації тощо.

Виставка присвячена місту та сьогоденню. Фото авторки

Виставка присвячена місту та сьогоденню. Фото авторки

Виставка присвячена місту та сьогоденню. Фото авторки

Виставка присвячена місту та сьогоденню. Фото авторки

Майстерня формального мистецтва НАОМА — одна з трьох майстерень, яку обирають студенти на 3-му курсі. Інші дві — станкового та монументального мистецтва. Як поділився Андрій Блудов, майстерня починається з академічного малюнку як бази навчання. Однак надалі викладачі практикують сучасний підхід, знайомлять з актуальним мистецтвом, а закінчують навчання студенти певним проєктом. Студенти з захватом розповіли «Вечірньому Києву», що навчання дає їм свободу як сучасним митцям, викладачі не обмежують, а лише направляють. Дають змогу самовиражатися, експериментувати і втілювати найсміливіші ідеї.

Студентка 3 курсу Катерина Корпанець. Фото авторки

Триптих «Відчуття неминучого» Катерини Корпанець. Фото авторки

Студентка 3 курсу Катерина Корпанець представила триптих «Відчуття неминучого».

«Хотіла показати різні місяці і різні стани, — зазначила авторка. — Перша переносить у 22 лютого 2022 року, коли день сприймається погожим. Друга присвячена весні 2022 року, передає пригнічений похмурий стан невідомого і незрозумілого. Остання про торічне літо, ніби потеплішало, але все ще почуваєшся спустошеним. Ці роботи писала під час блекауту, при світлі ліхтарика».

Студент 3го курсу Микита Гладких. Фото авторки

Фрагмент триптиху Memories Микити Гладких. Фото авторки

Фрагмент триптиху Memories Микити Гладких. Фото авторки

Микита Гладких пригадує, що триптих Memories (з англійської спогади) написав за ніч.

«Намагався передати цей рік у трьох картинах. Домінує червоний колір, а тексти — це ніби щоденник. Розповідаю про окремі події, які були в мене перші три місяці, як евакуювалися», — поділився студент 3 курсу.

Дар’я Шевченко та її робота «Твердиня». Фото авторки

«Твердиня» Дар’ї Шевченко передає відчуття темного, страшного, небезпечного неба, що нависло над кожним з нас.

«Це те, що я переживала в перші пів року війни. Не хочеться бути мішенню у цих подіях, — розповіла авторка. — 2222, що можна помітити на картині, — це цифри, які з початку війни застигли у мене на годиннику. я їх бачу скрізь»

Серія «veraltet» Валентина Колосова. Фото авторки

Кожен з учасників представляє унікальний погляд на міське середовище та його зміни під час війни. Зокрема, і роботи Валентина Колосова із серії «veraltet». За словами митця, він показує співжиття класичних відеоігор та середовища міста. Зображені персонажі виступають метафорою цифровізації суспільства.

«Нова реальність» Євгенії Мачковської. Фото авторки

Євгенія Мачковська відобразила свою рефлексію на тему війни у серії з двох картин під назвою «Нова реальність». На її думку, 24 лютого стало невидимою стіною, яка відокремила наше життя на дві частини: до та після. У своїх творах Євгенія Мачковська використовує фотографії, на яких вона щиро та безтурботно сміється. Проте ці світлини загубилися серед образів та міміки, що відображають страх та очікування найгіршого, які повсякденно її переслідують.

«Відкритий простір. Хроніки переходу»

Коли: до 16 квітня, з 11:00 до 17:00 у будні (крім понеділка та четверга) та з 11:00 до 18:00 у суботу та неділю.
Де: Національний музей «Київська картинна галерея», вул. Терещенківська, 9
Вартість квитка: 150 грн., 75 грн для пільгових категорій.

У Київську картинну галерею повернулися «Воїни Світла». У музеї показують виставку Макса Вітика, що вимушено закрилася торік через ракетні обстріли в центрі Києва. Роботи митця доповнили фотографіями Сергія Гайдая.

Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *