У Національній опері фінальними гала-концертами завершили 155 театральний сезон

Балерина Ольга Киф’як-фон Краймер під час виступу. Фото: Національна опера України

Він став найдовшим в історії театру та тривав один рік і два місяці, супроводжуючись звуками сирен та ворожими обстрілами.

Нещодавно у головному музичному театрі країни завершився поточний театральний сезон, що стартував ще у травні минулого року у малолюдному Києві.

Концертна програма розпочалася традиційним блоком з творів української оперної класики. У виконанні симфонічного оркестру театру під керівництвом головного диригента Миколи Дядюри прозвучала знаменита увертюра з опери Миколи Лисенка «Тарас Бульба», яка є символом героїзму, хоробрості та незламності українських козаків та запорізького війська.

Дует синів Тараса Бульби — молодих козаків Остапа та Андрія прозвучав у виконанні Дмитра Кузьміна та Олександра Мельничука. А володарка наповненого мецо-сопрано Ірина Петрова заспівала драматичний монолог Варвари з опери Костянтина Данькевича «Богдан Хмельницький».

Неможливо будо стримати сліз від зворушливого виступу прими-балерини Ольги Киф’як-фон Краймер, яка присвятила свій концертний номер пам’яті усім загиблим у війни українцям. Нещодавно Ольга втратила на війні двох найдорожчих людей: батька та брата, тож у хореографічній композиції «Крила» на музику Мирослава Скорика у хореографії Ксенії Іваненко артистка втілила всю силу своїх внутрішніх переживань та особисту трагедію від втрат у цій страшній війні. Драматизм виступу підкреслювало соло Ксенії Бахрітдінової-Кравчук.

«Хореографічний номер «Крила» гна музику Мирослава Скорика. Фото: Національна опера України

Яскраву сторінку концертної програми складали неперевершені фрагменти з відомих опер видатного італійського композитора Гаетано Доніцетті. Чарівний дует Адіни та Дулькамари з опери «Любовний напій» подарували глядачам Ольга Фомічова та Дмитро Агєєв.

Також шанувальники італійської опери мали змогу почути арію Марії з комічної опери «Донька полку» у виконанні досвідченої Ольги Нагорної, а Дмитро Іванченко представив одну з найскладніших тенорових арій — арію Тоніо з опери «Донька полку», відома також, як арія «дев’яти верхніх до», що далеко непідвладне кожному співакові.

Головний диригент Микола Дядюра. Фото: Національна опера України

Музиканти оркестру театру. Фото: Національна опера України

Справжнім святом для меломанів стало гран-па та фанданго з балету Людвіга Мінкуса «Дон Кіхот» у виконанні провідних солістів театру: Ольги Голиці та Микити Сухорукова та артистів балету. Ніжна та зворушлива Олена Карандеєва виконала знамениту хореографічну мініатюру «Лебідь» з циклу «Карнавал тварин» Каміля Сен-Санса.

Приємним сюрпризом стали фрагменти з опери італійського композитора Амількаре Понк’єллі «Джоконда». На початку 2000-х ця постановка, як спільний італо-український проєкт була втілена колективом Національної опери України, однак за деякий час виставу зняли з репертуару.

Арія Альвізе прозвучала у виконанні потужного баса Сергія Ковніра, а у дуеті з Аллою Позняк вони також виконали дует Лаури та Альвізе.

Тему маловідомих сторінок італійської опери продовжила Тетяна Ганіна, яка подарувала слухачам романс Валлі з однойменної опери Альфредо Каталані. А молодий бас Володимир Тишков порадував чудовим виконання знаменитої арії Дона Базіліо «Поговір» з опери «Севільський цирюльник».

Лілія Гревцова виконує Вальс-поцілунок Луїджі Ардіті. Фото: Національна опера України

Бурхливими оплесками вкотре вітали глядачі й па-де-труа з балету Адольфа Адана «Корсар» у виконанні провідних артистів балету: Ілони Кравченко, Володимира Кутузова та Олександра Скулкіна.

А неперевершені Юлія Кулик та Ян Ваня розчулили глядачів знаменитим па-де-де з II дії ліричного балету «Жізель».

Володарка потужного драматичного сопрано Оксана Крамарєва подарувала глядачам Мелодію Леонори з опери Джузеппе Верді «Сила долі». А одеський тенор Олег Злакоман, який нещодавно став солістом Національної опери України, виконав відому арію Калафа з опери «Турандот»

Наприкінці концерту усі учасники традиційно об’єдналися для виконання «Молитви за Україну» Миколи Лисенка.

Підсумовуючи здобутки нинішнього сезону в умовах війни, у театрі зазначили, що за цей рік і два місяці колектив пережив і декілька яскравих прем’єр та чимало яскравих мистецьких подій, а також успішних гастрольних виступів та творчих дебютів. Не обійшлося без болючих втрат, які ще більше згуртували велику мистецьку театральну родину.

Однак у театрі щасливі, що попри усі складнощі змогли повернутися до звичного театрального життя, даруючи незабутні враження своїм глядачам.

До теми: Оперні шедеври, українська класика та марш УПА: у Київській муніципальній опері на Подолі завершився поточний театральний сезон.

Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *