Діалоги з Глущенком: сучасні митці переосмислюють творчість художника

Між двома серіями — різниця майже в сто років. Фото авторки

Серія еротичних літографій Миколи Глущенка стала основою для масштабного проєкту галереї «Ню арт», що пропонує погляди різних авторів на його роботи. Першими представили картини художника Володимира Колесникова.

Микола Глущенко знаний своїми пейзажами та натюрмортами, однак в його творчості були звернення й до інших жанрів. У березні 1928 році у Парижі, де на той час мешкав митець, вийшов його альбом еротичних літографій. Наклад становив 132 примірники. Альбом видавництва «Кузен Понс» набув широкого розголосу у мистецьких колах європейських країн.

З серії еротичних літографій Глущенка

З серії еротичних літографій Глущенка

Про стиль художника писали, що в ньому свобода лінії межує з анархією. За допомогою плям та ліній митець наче виплескував почуття на папір. Як художні прийоми використовував подряпини, мазки, насічки.

Побачити літографії з зображенням еротичної натури Микола Глущенко, а також їх інтерпретацію у виконанні сучасного художника Володимира Колесникова, можна у галереї «Ню арт».

Колекціонер, співзасновник галереї «Ню арт» Микола Білоусов.

«Минулого року виповнилося 120 років з дня народження Миколи Глущенка. Ювілей у Києва пройшов непоміченим. Вважаю, що він один із найзнаковіших українських художників 20 століття, з багатою біографією, — розповів «Вечірньому Києву» колекціонер, співзасновник галереї «Ню арт» Микола Білоусов.  — На аукціоні у Франції придбали його відому серію ню з 12 робіт, що вважається класичною в українському мистецтві. Це оригінали, підписані олівцем від руки художника.

Париж на початку 20-го століття був світовим центром образотворчого мистецтва, де вирувала величезна кількість різних течій, з’явилися фавизм, кубізм, гіперреалізм. Глущенко там мешкав, спілкувався з іншими авторами, бачив їх експерименти. І опосередковано це знайшло відгук у його роботах».

З серії еротичних літографій Глущенка

З серії еротичних літографій Глущенка

З серії еротичних літографій Глущенка

Оголену натуру Глущенко писав і в олії. Так, картина «Дві оголені» (1928) була продана на аукціоні Sotheby’s у Лондоні за більш як 100 тисяч доларів. Відомо, що для Миколи Петровича часто позувала і його дружина Марія.

«Було цікаво, як ця серія сприймається художниками майже через 100 років, — зазначив Микола Білоусов. — Я запросив переосмислити роботи Глущенка представників різних напрямків та поколінь — Володимира Колесникова, Серафіма Чаркіна з Одеси, Наталю Корф-Іванюк, що представить жіночий погляд та молодого перспективного митця без профільної освіти Ігоря Волкова, який створює несподівані речі.

Проєкт планувався ще до війни. З початком повномасштабного вторгнення до його реалізації додалися й інші фактори. Зокрема, тривожна атмосфера, яка запанувала у суспільстві, та відключення світла, що безпосередньо впливає на роботу митців».

На кожну з літографій Володимир Колесников створив свій омаж.

Першими свої інтерпретації представив Володимир Колесников.

Першим свою серію, інспіровану літографіями Глущенка, демонструє київський живописець Володимир Колесников. Він працює в декоративній манері, близькій до вітражності. Роботам притаманні вишукана пластика, лірико-романтичний настрій та оспівування краси жіночого тіла. Картини перегукуються з модерном початку 20 століття. А квіти, в яких Володимир зобразив оголених жінок, нагадують також і про яскраві натюрморти з квітами, яких багато у творчості Глущенка.

Роботи Володимира Колесникова.

Літографії Миколи Глущенка.

Оскільки робіт усього 12, як і місяців року, Володимир Колесников використав цікавий хід: кожну з жінок оточують квіти, притаманні певному місяцю.

На кожну літографію створена сучасна робота, що її переосмислює,

Квіти на роботах Володимир Колесников підбирав відповідно до певних місяців року.

Взимку це будячки (грудень), стрілиція (січень), кали (лютий), навесні — тюльпани (березень), гліцинія, іриси (квітень) та півонії (травень). Влітку панують магнолія (червень), лілії (липень) та маки (серпень), а восени — соняшники (вересень), мальви, фізаліси (жовтень) та кани (листопад).

Оголена натура у творчості інших українських акторів.

В галереї можна роздивитися і натюрморт Глущенка пізніших років.

Окрім творів Глущенка (еротичні літографії та пізніший натюрморт), та Колесникова, у галереї можна роздивитися роботи з оголеною натурою інших знакових художників — Романа Сельського, Сергія Подерв’янського, Костянтина Ломикіна, Євгенія Звєздова, Андрія Чебикіна, Володимира Бизова.

8 грудня о 17:00 в галереї НЮ АРТ відбудеться фінісаж виставки «Жіночність» Миколи Глущенка та Володимира Колесникова.

До кінця тижня є можливість ознайомитися з експозицією.

Охочі мають змогу поспілкуватися з Володимиром, обмінятися враженнями та емоціями. Експозиція відкрита до 19:00.

ЖІНОЧНІСТЬ. Микола Глущенко та Володимир Колесников

Коли: до 10 грудня
Режим роботи: вт — пт -11:00 — 18:00, сб -12:00 — 16:30/
Де: галерея «Ню арт», вулиця Михайла Грушевського, 28/2
Вхід вільний

Його постать завжди бентежити­ме, — київська дослідниця Катерина Лебедєва про Миколу Глущенка.

Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ», фото авторки

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *