Літня пауза: у Софії Київській демонструють чарівні натюрморти

Сучасні натюрморти надихають яскравими барвами. Фото: Інна Пантелеймонова

На думку кураторів експозиції, мистецький проєкт привертає увагу, закохуючи у красу земного життя.

У виставковій залі «Хлібня» Національного заповідника «Софія Київська» триває виставка «На паузі», де представлені натюрморти та графіка українських художників.

Відвідувачі мають унікальну можливість побачити твори знаних художників-архітекторів: Віктора Троценка (1888-1978), Валентина Фельдмана (1864-1928), Євгенії Маринченко (1916-1999) з колекції заповідника, а також роботи з приватної колекції професора Дмитра Степовика (1938 р.н.) і сучасних українських художників: Ольги Карпенко, Віктора Дейсуна, Олександри Федорук, Богдани Бондар, Тетяни Шуляк, Олексія Малих, Василя Змієвця, Наталії Корф-Іванюк, Олексія Іванюка, Володимира Труша, Богдани Голояц, Віктора Медведєва та багатьох інших.

Українські натюрморти наділені особливим темпераментом. Фото: Національний заповідник «Софія Київська»

«Українському натюрморту притаманна сила малюнкового темпераменту, національний колорит та любов до життя. Він створює справжній гімн природі, її розкішним і щедрим дарам», — зауважують куратори проєкту в «Хлібні».

За їхніми словами, саме натюрморти викликають у шанувальників мистецтва найбільше позитивних емоцій, допомагаючи глибше та яскравіше відчути красу і велич життя.

«Натюрморт — це не тільки предмети, а й розмова про навколишнє життя людини, про її духовний світ, справи та час, в якому вона живе», — підсумовують у мистецькій вітальні «Хлібня».

Фрагмент експозиції. Фото: Національний заповідник «Софія Київська»

Фрагмент експозиції. Фото: Національний заповідник «Софія Київська»

Фрагмент експозиції. Фото: Національний заповідник «Софія Київська»

За їхніми словами, твори різних поколінь українських митців дозволяють простежити, як формувався та розвивався цей жанр живопису впродовж останніх століть.

Значний розквіт натюрморту припадає на початок XX століття, де він вперше знайшов рівноправність серед інших жанрів. Художники прагнули розширити можливості зображальної мови, це супроводжувалось активними пошуками в області композиції, кольору, форми.

Окрасою мистецької фондової збірки Заповідника є графічні роботи архітектора Валентина Августовича Фельдмана «Ромашки» (1917), «Етюд «Фрукти» (1927 р.): в основі його живопису лежить прониклива любов до природи та надзвичайно тонко розвинуте почуття кольору у поєднанні з виробленою на архітектурних роботах майстерністю малюнку, — ці якості й визначають його авторський стиль.

Споглядання натюрмортів завжди дарує позитивні враження. Фото: Наталія Корф -Іванюк

Але установка його творчості не на аналізі та відтворенні власних відчуттів, викликаних тими чи іншими явищами зовнішнього світу, а на аналізі художнього вивчення природи, як об’єктивного факту. Тому, можна вважати мистецтво Фельдмана завжди було безумовно реалістичним.

«На картинах 1930-40-х років можна простежити, що цей розвиток дещо зупинився, однак вже з середини 50-х років натюрморт переживає в живописі новий етап розвитку і з цього часу остаточно й твердо стаючи на один рівень з іншими жанрами. У той період офіційне мистецтво залишається на позиціях реалізму. І натюрморт розвивається в цьому ж ключі, і стає більш інтер’єрним», — розповідають куратори проєкту.

Надзвичайно цікавими є твори архітекторки Євгенії Маринченко, яка створила проєкт «Палацу Україні у Києві» та інші цікаві будівлі.

В експозиції представлені твори з колекції заповідника та роботи з приватних колекцій. Фото: Національний заповідник «Софія Київська»

«Втілювати в життя свої задуми — мрія кожного архітектора. І щасливий той, кому повною мірою вдалося розкрити свій талант у зведених спорудах, віддати свої знання, духовні й фізичні сили високому мистецтву архітектури. До числа таких визнаних зодчих належить заслужена архітекторка України, художниця Євгенія Олександрівна Маринченко», — зазначають у «Хлібні».

На думку мистецтвознавців та дослідників творчості художниці, білий колір завжди домінував у творах Євгенії Олександрівни.

«Люблю білі квіти», — казала художниця. Про це свідчать створені нею графічні роботи: «Півонії біло-рожеві у вазі» (1984 р.), «Букет півоній в банці» (1992 р.), які неначе зліплені з білосніжної маси, пронизані сонцем, збагачені світлотінню.

Виставка триватиме впродовж літа. Фото: Національний заповідник «Софія Київська»

Роздивляючись твори різних митців з проєкту «На паузі», можна простежити, що кожен з авторів має особливе ставлення до цього жанру, обираючи для його створення не лише певні предмети, але й кольори. З великим захопленням митці пишуть квіти, що під їх пензлем зберігають не тільки свіжість фарб, а й ніби сам аромат природи.

Тому, саме чарівні букети постають справжньою окрасою мистецької виставки.

За словами кураторів експозиції, милування прекрасними натюрмортами, створеними українськими митцями різних поколінь завжди дарують позитивні емоції, допомагаючи глибше і яскравіше відчути та зрозуміти красу та велич життя.

Виставка «На паузі»

Коли: липень — серпень 2023 року, щоденно (крім понеділка) з 10.00 до 17.30

Де: вулиця Володимирська, 24

Вартість квитків на експозицію: 65 гривень, пільговий — 30 гривень.

Важливо! Під час повітряної тривоги галерея закривається.

До теми: «Взаємодія хвиль»: у столичному музеї показують дивовижну кераміку

Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *