Київ військовий: у столиці демонструють серію фоторобіт Сергія Познанського

Сергій Познанський під час відвідування своєї виставки у Софії Київській. Фото зі сторінки митця у Facebook

Завдяки своїй авторській техніці, митець передає не лише драматичні зміни в образі рідного міста, але й світло, що воно випромінює, всупереч усім випробуванням.

У Національному заповіднику «Софія Київська» триває персональна виставка сучасного художника та фотографа Сергія Познанського під назвою «Київ військовий». В експозиції представлена серія художніх робіт створених у травні-червні минулого року.

«З початком повномасштабної війни та наступу російських військ, я принципово вирішив залишитися в Києві. Звичайно, як активна і творча людина, я не міг бути осторонь усій подій, знаючи, що можу бути корисним саму в моєму рідному місті… У березні ще вантажив мішки з піском, необхідні для оборони Києва, але згодом у мене з’явилась можливість займатися журналістською діяльністю: багато їздив Києвом та околицями, знімаючи інформаційні репортажі…», — розповідає автор світлин.

Хрещатик у травні 2022 року. Фото: Тетяна Асадчева

Майдан Незалежності та Будинок профспілок. Фото: Тетяна Асадчева

За його словами, Київ завжди мав для митця особливе значення, бо з саме з нашим місто пов’язане усе життя Сергія, тут пройшло його дитинство, навчання та професійне становлення.

Однак, лише з початком війни митець усвідомив, як змінився Київ за цей час.

Фото: Dom Майстер Клас

Автор прагнув зафіксувати ту атмосферу, що докорінно змінила звичний усім образ мирної культурної столиці на непритаманний його військовий ландшафт: протитанкові їжаки, бетонні блок-пости, мішки з піском, відомі пам’ятники, закриті від обстрілів захисними конструкціями, що перетворили їх на безликі куби й паралелепіпеди.

Михайлівський золотоверхий та закритий пам’ятник Княгині Ользі. Фото: Тетяна Асадчева

Театральна площа біля опери. Фото: Тетяна Асадчева

Парк Шевченка. Фото: Тетяна Асадчева

Часто Сергію доводилося працювати під час повітряних тривог та під звуки сирен, однак це навпаки надихало його на творчість.

«Я вирішив сфотографувати знайомі всьому світу туристичні місця Києва через призму свого сприйняття. Від самого початку я поставив перед собою мету, відмовитися від простого репортажу і фіксування подій. Тому мій вибір припав на камеру, яка знімає в інфрачервоному спектрі. І в чорно-білих тонах. Цей метод дозволив мені посилити й без того гнітючу атмосферу міста…» — зізнається автор.

Експозиція триватиме до 8 березня. Фото: Dom Майстер Клас

Згодом Сергій Познанський надрукував світлини на трансферному папері, підготувавши золоту поталь, він переніс зображення на акварельний папір.

Кожна з робіт існує в єдиному екземплярі.

Виставка знищеної російської техніки у Кріпосному провулку. Фото: Тетяна Асадчева

Володимирська гірка у травні минулого року. Фото: Тетяна Асадчева

Пам’ятник молодому Тарасу Шевченку біля мерії. Фото: Тетяна Асадчева

«Нинішня експозиція є дуже знаковою та цікавою. У своїх роботах автору вдалося передати сам характер і духу весняного Києва, зануреного у гнітючу атмосферу війни. Разом з тим, золотисті кольори надають світлинам опромінення та світла, що дає відчуття стійкості та незламності нашого стародавнього міста», — зауважують куратори експозиції.

Коли: до 8 березня, щодня, крім понеділка: 10:00- 17:30;
Де: виставкова зала «Хлібня», Національного заповідника «Софія Київська» Вартість — 65 грн (повний) та 30 грн (пільговий).

Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *