У столиці стартує Київський тиждень критики: що подивитися

Київський тиждень критики відбудеться у кінотеатрі «Жовтень» з 12 до 18 жовтня та покаже 26 фільмів.

Міжнародна програма фестивалю складатиметься з семи фільмів — це лауреати та яскраві події міжнародних фестивалів. Серед них — лауреат Золотої пальмової гілки «Анатомія падіння» француженки Жюстін Тріє, картина «Опале листя» стрічка фінського режисера Акі Каурісмякі, відзначена на Каннському кінофестивалі Призом журі, режисерський дебют незалежного оператора Шона Прайса Вільямса «Солодкий схід», нова робота італійської режисерки Аліче Рорвахер «Химера», дебютний повний метр «Знамення» бельгійського репера конголезького походження Балоджі, який отримав у Каннах нагороду «Новий голос» у програмі «Особливий погляд», стрічка мексиканської режисерки Лілі Авілес «Тотем» що отримала Приз екуменічного журі Берлінського міжнародного кінофестивалю та біографічна драма про дружину Елвіса Преслі «Прісцилла» режисерки Софії Копполи.

Кадр із фільму «Прісцилла» режисерки Софії Копполи.

Також на фестивалі поза межами кураторської програми проведуть ексклюзивний показ нової роботи режисера Педро Альмодовара «Дивний спосіб життя». Короткометражна стрічка з Педром Паскалем та Ітаном Гоуком є дебютом продакшн-компанії модного дому Saint Laurent.

У програмі «Фокус: Україна — Польща»відбудуться прем’єри очікуваних українських стрічок, які заявили про себе на Берлінале, в Роттердамі та Венеції, а також нових робіт від знаних польських кінематографістів.

Кадр із фільму Філіпа Сотниченка «Ля Палісіада».

Так, кияни першими побачать такі нові українські стрічки: дебютний повний метр Філіпа Сотниченка «Ля Палісіада» (про розслідування вбивства міліціонера, яке розгортається за лічені місяці до скасування смертної кари), стрічку Анни Бурячкової «Назавжди-назавжди» (в центрі сюжету — підлітки, їхні надії, сподівання та кохання у перші роки відновленої незалежності України) та картину Тоні Ноябрьової «Ти мене любиш» (історія дорослішання, яка розгортається напередодні падіння СРСР).

Кадр із стрічки «Зелений кордон» Аґнєшки Голланд.

Польський кінематограф представлять «Дівчина з…» Малґожати Шумовської та Міхала Енґлерта (як сім’янин відчуває гендерну дисфорію та вирішує стати на шлях здобуття особистої свободи), «Зелений кордон» Аґнєшки Голланд (про велику гуманітарну кризу на кордоні Польщі та Білорусі), «Іа» Єжи Сколімовського (історія життєвих поневірянь очима ослика, стрічка отримала номінацію на Премію «Оскар» у категорії «Найкращий міжнародний фільм»).

Кадр із фільму «Вечір на Івана Купала» Юрія Іллєнка.

Другий рік поспіль Київський тиждень критики у співпраці з Довженко-Центром знайомить глядачів із класикою вітчизняного кіно. Цього року програма української ретроспективи «Жіноча роль» присвячена легендарним акторкам різних епох. Добірка охоплює шість стрічок від 1928 до 1992 року: «Джальма» (1928) режисера Арнольда Кордюма (головну роль зіграла 19-річна акторка Лідія Островська-Кордюм, яка втілила чеченську жінку, яка після війни на Кавказі потрапляє зі своїм коханим в його рідне село в Україні), історична драма «Прометей» (1935) з Наталею Ужвій у ролі господарки борделю, «Квітка на камені» (1962)з молодою акторкою Інною Бурдученко, «Вечір на Івана Купала» (1968) Юрія Іллєнка, де жіночу роль першого плану зіграла Лариса Кадочникова, «Лісова пісня. Мавка» (1981) Юрія Іллєнка, в якій Мавку втілила акторка Людмила Єфименко та «Голос трави» (1992) режисерки Наталі Мотузко, де одну зі своїх перших ролей зіграла Ольга Сумська, а роль старшої чаклунки дісталася видатній українській акторці Раїсі Недашківській.

Кадр із фільму «Ед Вуд» Тіма Бертона.

У міжнародній ретроспективі «Людина з кіноапаратом» покажуть шість класичних стрічок про залаштунки кіноіндустрії: «Прощавай, Dragon Inn» (2003) тайванського режисера Цая Мінляна (про останній сеанс старого кінотеатру, який зачиняється назавжди), «Бульвар Сансет» (1950) Біллі Вайлдера (похмура й водночас іронічна рефлексія на тогочасний Голлівуд), драматичний трилер «Крізь шпарину» (1960) британця Майкла Пауелла (про серійного вбивцю, який використовує для своїх злочинів кінокамеру), комедію «Ед Вуд» (1994) Тіма Бертона (реальна історія життя і творчості людини, яка здобула славу «найгіршого режисера всіх часів»), драматична комедія «Ірма Веп» (1996) французького режисера Олів’є Ассаяса (подорож для зйомок у Франції для гонконзької кінозірки Меґґі Чун перетворюється на комедію помилок і культурних зіткнень), драма «Ночі в стилі буґі» (1997) Пола Томаса Андерсона (про фільми для дорослих, головний герой раптово отримує шанс стати великою порнозіркою).

«Фішкою» фестивалю є обговорення фільму після показу за участі кінокритиків, а режисери українських фільмів на вечірній показах розповідатимуть про свої картини та відповідатимуть на питання глядачів.

Програма і розклад на сайті фестивалю.

Коли: 12-18 жовтня
Де: кінотеатр «Жовтень», вул. Костянтинівська, 26
Вартість квитків: 100-180 грн.

Київський тиждень критики — міжнародний кінофестиваль, створений з метою ознайомлення українських глядачів із найкращими новими фільмами, обраними професійними українськими кінокритиками. До програми фестивалю входять фільми з головних світових кінофестивалів цього року, а також стрічки, що мали значний вплив на історію кінематографа або присвячені визначним діячам кіномистецтва.

У жовтні у Києві відбудеться кінофестиваль «Молодість»: що відомо. 52-га КМКФ «Молодість» проходитиме із 21 по 29 жовтня у кінотеатрі «Жовтень» та культурному кластері «Краків». Фестиваль вже оголосив міжнародну конкурсну програму, а переможця національного конкурсу визначили у Гамбурзі.

Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *