У Національній опері представляють яскраву українську оперу для дітей «Кіт у чоботях». ФОТО

«Кіт в чоботях» мав довгий шлях до глядачів. Ще три роки тому проєкт започаткував художній керівник опери Анатолій Солов’яненко.

Автор та керівник проєкту Анатолій Солов’яненко.

«У мене виникла ідея створити українську оперу для дітей, адже в цьому сегменті у нас майже немає українських творів, на відміну від балетів, — поділився автор та керівник проєкту Анатолій Солов’яненко. — „Кіт у чоботях“, на мою думку, був найкращим сюжетом для нової дитячої опери, адже він впізнаваний. Тоді я склав сценарний план за казкою Шарля Перро та звернувся до композитора Юрія Шевченка. А він залучив Миколу Бровченко як автора віршованого тексту лібрето».

За його словами, робота над матеріалом була завершена за кілька тижнів до повномасштабного вторгнення, на початку лютого минулого року. І в опері вже мали приступити до самої постановки. Але розпочалася війна, що призупинила діяльність театру. До постановки повернулися восени 2022 року.

Влітку 2023-го до співпраці запросили режисерку Оксану Тараненко, яка плідно працює з українським оперним матеріалом, на сцені Одеської опери поставила «Катерину», а у Львівській опері — «Запорожець за Дунаєм».

Режисерка-постановниця Оксана Тараненко.

«Надзвичайно цінним сьогодні є те, що ми займаємося українським репертуаром для дітей. Якщо сьогодні ми будемо запрошувати дітей на якісний продукт в оперу, за 15-20 років матимемо музично освіченого глядача, — впевнена режисерка-постановниця Оксана Тараненко. — Композитор Юрій Шевченко багато років поспіль співпрацював з Національною оперою, його музика популярна. Ми також дружили, багато проєктів робили разом. В пам’ять про Юрія Валентиновича, який пішов від нас торік, в пам’ять про героїв, які віддали свої життя, ми хотіли зробити щось хороше і світле.

Коли я доєдналася до постановки, твір був майже готовий: ролі розподілені, чудові костюми та декорації від художниці Марії Левитської та майстрів опери розроблені. Тож моїм головним завданням була постановка мізансцен. Найбільшою складністю стала щільність графіку, було мало часу для репетицій, тож працювали на досвіді та професіоналізмі».

Диригентка-постановниця Алла Кульбаба.

Як зауважила диригентка-постановниця Алла Кульбаба, Юрій Шевченко писав до того більше балетну музику.

«У нього була опера-мюзикл „Король-Дроздобород“ в Київському театрі опери і балету для дітей та юнацтва, де співають з мікрофонами. Для цієї опери використав ту саму палітру і фактуру, трохи забагато міді та духових інструментів. Але жоден інструмент не можемо забрати, бо то є акорди, переклички, — зазначила вона. Тому важливо було витримати баланс і лишити драйв, закладений автором в музиці».

Оперна співачка Анжеліна Швачка.

Партію Кота виконала оперна співачка Анжеліна Швачка (меццо-сопрано). Пригадує, що її Бабариха в опері «Казка про царя Салтана» надихнула композитора написати цю партію для неї.

«На цій сцені працюю вже 30 років, і за весь цей час — це найскладніша постановка, — зізнається співачка. — Всі думають, що казочка це дуже просто: вийшов, поспівав. Але було багато складнощів з текстом, який змінювався, чимало рухів присутні в мізансценах. Оперні співаки звикли співати стоячи, тому це незвично. Але є і плюс, я схудла на три кілограми.

Сцена з опери «Кіт у чоботях».

Сцена з опери «Кіт у чоботях».

Насправді страшенно ненавиджу співати драматичні опери. Так склалося, що меццо-сопрано — злодійки, чи вони когось вбивають, чи їх хтось вбиває.
А це суто дитяча казка, і я дуже люблю опери з щасливим кінцем.

Мій кіт — авантюрист, він вводить всіх в оману щодо свого господаря, але це дуже позитивний образ. Нагадує Труффальдіно з Бергамо. Впевнена, від опери отримають задоволення і діти, і дорослі».

Сцена з опери «Кіт у чоботях».

Сцена з опери «Кіт у чоботях».

Сцена з опери «Кіт у чоботях».

Сцена з опери «Кіт у чоботях».

Сюжет нової опери знайомий з дитинства. Одному з синів після смерті батька у спадок дістається кіт, який виявляється справжнім скарбом. Кіт вирішує влаштувати особисте життя господарю — він придумує план, як познайомити того з принцесою, видає чоловіка за пана Муркіса, який підкорює серце королівської особи. Як саме — дивіться на виставі.

Сцена з опери «Кіт у чоботях».

Сцена з опери «Кіт у чоботях».

Сцена з опери «Кіт у чоботях».

«Кіт у чоботях», музична казка на 2 дії з прологом

Коли: 28 та 29 жовтня о 15:00
Де: Національнйи театр опери та балету України, вул. Володимирська, 50
Вартість квитків: 400-1000 грн.

Свобода у всіх проявах: у столиці триває масштабний фестиваль сучасного колажу. У стінах М17 у Києві відвідувачі мають можливість ознайомитися з оригінальним аналоговим, цифровим та анімованим колажем 96 художників з різних країн світу.

Марія КАТАЄВА, фото Бориса КОРПУСЕНКА, «Вечірній Київ»

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *